Ukrutná mediální debata která proběhla interními weby plachtařů snad již skončila a pro ty kterým to bude někdo na lavičce vysvětlovat s pivem v ruce je zde jednoduché shrnutí:
Prohlédněte vždy doklady od vozidla a vleku a ….
- Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností do750 kg.
Stačí skupina B! - Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností nad 750 kg, avšak max. přípustná hmotnost soupravy nepřekročí 3,5t.
Stačí skupina B! - Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností nad 750 kg, a max. přípustná hmotnost soupravy je 3501kg až 4250 kg.
Nutno mít skupinu B + harmonizační kód 96. (který stojí skoro stejně jako E) - Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s s max. přípustnou hmotností nad 750 kg, a max. přípustná hmotnost překročí 4250 kg.
Zde bohužel , jen skupina BE. (to má Moršák 😉 )
oprásknuto z Gliding.cz
Níže vyjádření mého známého. Mimochodem zkušebního komisaře.
—–
Ano teď to tak skutečně je, ale skupinu B+ s harmonizovaným kódem 96 nedoporučuji, protože žadatel musí udělat doplňovací zkoušku kde se provádí pouze jízda, autoškola chce náklady na kondiční jízdu a poté za zkoušku a na Měú poplatek 700,-. Ale to nejdůležitější, že tento způsob nejde provést protože tuto soupravu v AŠ nikdo dohromady nedá, nikdo nemá takové výcvikové vozidlo, myslím vozidlo OA aby nepřekročil 4.250kg. Doporučuji BE sice to stojí více, je tam při výcviku 8 učebních hod. jízdy a testy, ale pak můžeš tahat cokoli co snese za autem hák. PS: kdo toto vymyslel, myslím „B+“ 96, … no comment!
Bici má CE… kdyby bylo třeba…
🙂