Vampire I FM 250

FM250 Vampire je moderní, svým precizním zpracováním vysoce kvalitní, bezpečné a spolehlivé dvousedadlové letadlo. Posádce nabízí komfortní, elegantní design, který je ruku v ruce s vynikajícími letovými vlastnostmi a snadnou ovladatelností. Pro své výborné vlastnosti a výkony je ideální volbou pro turistické a rekreační lety, výcvik pilotů a také vlekání větroňů až do hmotnosti 750 kg. 

Rozpětí: 7,8m Max. vzletová hmotnost: 472,5Kg Cestovní rychlost: 180-220 Km/h Max. rychlost horizont: 270 Km/h

OK-PUL 70 U nás tento stroj je využívám v drtivé většině jako vlečný letoun a jako rekreační letoun.

Allegro 2000

hang_all

Na svou dobu moderní dvoumístná ultralehká letadla. Vynikají především svými výbornými aerodynamickými vlastnostmi, příjemnými letovými vlastnostmi a ekonomikou provozu. V dnešní době se využívá především na navigační soutěže a vlekání větroňů.

Rozpětí: 10,8m Max. vzletová hmotnost: 472,5Kg Cestovní rychlost: 160Km/h Max. rychlost horizont: 190Km/h

OK-NUU94 U nás tento stroj je využívám v drtivé většině jako vlečný letoun a jako letoun pro navigační soutěže.

TL Sting Carbon

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TL-2000 Sting S3 je modelem firmy TL ULTRALIGHT, který představuje letadlo kvalitativně nové generace. Elegantní a dokonale aerodynamický tvar typu TL-2000 Sting S3 svědčí o snaze konstruktérů dosáhnout co nejvyšší letovou rychlost.

rozpětí: 9,11 m délka: 5.93 m max. vzletová hmotnost: 472,5 kg cestovní ryhlost: 220 km/h

OK-SUA36 Tento stroj je nejmladším přírůstkem do našeho letového parku a je využíván jako cestovní, cvičný a vlekací letoun.

L-13 Blaník

hang_l13

Legenda mezi větroni. L-13 Blaník je určený k výcviku všech stupňů pilotáže. Pro své výjimečné vlastnosti je u pilotů velmi oblíben. V obsazení jednou osobou je vhodný i k létání základní akrobacie. Posádka Blaníku sedí za sebou.

rozpětí: 16.2 m délka: 8.4 m hmotnost: 292 kg max. vzletová hmotnost: 500 kg maximální ryhlost: 254 km/h klouzavost: 28

OK-9828, OK-8831 Od roku 2010, kdy byly legendární Blaníky uzeměny, stojí rozebrané v koutech hangárů a čekají na další svůj osud.

ASK-13

hang_k13

Dvoumístný větroň navrhl Rudolf Kaiser jako pokračovatele svých předchozích typů Ka-2 a K-7. Prototyp byl zalétán v červenci 1966 a v následujících letech 1966 až 1980 bylo pak vyrobeno u firmy Alexander Schleicher 617 kusů. Dalších asi 80 licenčních ASK-13 bylo vyrobeno do roku 1992 v německém Oerlinghausenu firmou Jubi GmbH. V prodeji byla také stavebnice ASK-13 pro amatérské stavitele. V současné době je tento větroň stále používán k základnímu plachtařskému výcviku.

rozpětí: 15,95 m délka: 8.18 m max. vzletová hmotnost: 495 kg maximánlí ryhlost: 200 km/h klouzavost: 28

OK-2302 Od roku 2010, kdy byly legendární Blaníky uzeměny, ASK 13 zastává jehjich funkci hlavního výcvikového stroje.

Ka-7

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dvoumístný větroň navrhl Rudolf Kaiser jako pokračovatele předchozího typu Ka-2. Prototyp byl zalétán v červenci 1961. V současné době je tento větroň stále používán k základnímu plachtařskému výcviku.

rozpětí: 16 m hmotnost: 280 kg max. vzletová hmotnost: 480 kg klouzavost: 26 při 80 km/h

Tento stroj slouží k základnímu výcviku. i přes svoje stáří vyniká jednoduchou pilotáží a spolehlivostí.

VSO-10

Orličan VSO-10 Gradient (zvaný též Vosa) je československý jednomístný samonosný hornoplošný kluzák smíšené konstrukce. Projekční práce byly zahájeny v Orličanu Choceň již v roce 1972 a prototyp poprvé vzlétnul 16. září 1976. Sériová výroba probíhala v Orličanu Choceň v letech 1978-1990 a celkem bylo vyrobeno 225 kusů. Letoun nahrazoval v aeroklubech starší větroně VT-116 Orlík II. Oproti Orlíkům nabízel větší pevnost konstrukce a lepší výkony, především při vyšších rychlostech. Díky svým vlastnostem se stal oblíbeným větroněm v aeroklubech.

rozpětí: 15 m délka: 7.0 m max. vzletová hmotnost: 380 kg maximální rychlost: 250 km/h klouzavost: 36

“Vosa” slouží jako takový aeroklubový “krouhač” kilometrů. Svojí jednoduchostí a solidními výkony je ideálním klubovým větroněm. Na letišti máme tři kusy. I9, 59 a C8

VT-116

hang_116

Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.

rozpětí: 16,2 m délka: 7.16 m max. vzletová hmotnost: 400 kg cestovní ryhlost: 150 km/h Klouzavost: 1:33

U nás létá několik kusů tohoto větroně. V klubu máme OK-8401

M-35

hang_m35

Celodřevěný kluzák určený pro rekreační a sportovní létání.

rozpětí: 15,0 m délka: 7.16 m max. vzletová hmotnost: 400 kg cestovní ryhlost: 150 km/h Klouzavost: 1:34

OK-2403 Ranská M 35 v.č.2 má pohnutou historii několika znovuzrození tohoto kluzáku. Jako druhý z celkem dvou prototypů byla vyrobena v roce 1968 v Ústředních dílnách Svazarmu v Brně Medlánkách pro plachtařské mistrovství světa v polském Lezsně, kde s ní zabodoval Jaroslav Vávra a skončil celkově na 11. místě ve standartní třídě. Po mnoha účastech na vyšších soutěžích byla na začátku osmdesátých let přidělena na Ranou jako osobní stroj Františka Málka. Po skončení životnosti trupu, který byl převzat z jedenáctého prototypu Standartu (tak se jmenovali první 116ky vyrobené v Medlánkách) byl kluzák zrušen. Zbylá křídla byla ale namontována na jiný trup již sériového VT 116 a létala dále pod imatrikulací OK-8426 v Plzni Letkově. A to až do roku 1989, kdy se tento kluzák srazil v termice s VSO 10. Pilot vyskočil na padáku a kluzák neřízen dopadl tvrdě na zem, přičemž se zcela zdemoloval trup a poškodila křídla. Kluzák byl opět zrušen. V roce 2002 jsme objevili tato křídla již v opraveném stavu, prachem zapadané v sazenském hangáru. I když se dodatečně zjistilo, že jsou již v majetku HÚAČR, myšlenka na znovuzrození již zapustila kořeny. Pořídil se VT 116 OK-7405 z Jeseníku, ze kterého se použil trup a v AVEKO Medlánky provedly další znovuzrození M 35 OK-2403, 15 m Orlíka s Wortmannovým profilem, který si nezadá svými výkony s Vosou “Sloní nohou”. Dnes stále létají oba prototypy, ta první v Medlánkách.